Wednesday, January 30, 2013

Bulan Gaji



Bismillahirrahmanirrahim.

"Allah jualah Yang membelah cahaya subuh (yang menyingsingkan fajar), dan yang menjadikan malam untuk tinggal berehat, dan menjadikan matahari dan bulan untuk mengira waktu (menurut peredarannya). Yang demikian itu adalah kuasa penentuan Allah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Mengetahui."

Surah Al-An'am, ayat 77.

Hari ni 19 Rabiul Awal 1434H & bulan dah tak berapa nak penuh. Bila tiba jer 15 haribulan pada bulan Hijrah, maka aku tunggu 10 hari lagi untuk tibanya pay day sebab gaji aku dibayar dalam bulan Hijrah. So kalau tengok bulan penuh, maka 10 hari lagi dapat la gaji. Apa untungnya dapat gaji ikut bulan Hijrah ni? Ok macam ni, kalau kerja 3 tahun, maka untung sebulan gaji sebab hari dalam tahun Hijrah ni lagi sedikit berbanding tahun Masih & Alhamdulillah, majikan aku amalkan pemberian gaji ikut bulan Hijrah ni bermula pada tahun 2009 sampai sekarang. Insya Allah kalau diberi Kebenaran oleh Nya, gaji kami akan dibayar dengan Dinar & Dirham.

Wassalam.




7 comments:

  1. seronoknya macam tu...murah rezeki bos sahabat =)
    kat manalah sahabat kerja ni...untung2

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya berkerja di GLC sahaja,anak syarikat kerajaan negeri..apa nama ofis saya tu biar la dulu, insya Allah nanti saya reveal juga bila sampai masanya :)

      Delete
  2. jarang2 saya dengar pembayaran gaji mcm tu.. mmg lain dr yg lain..
    tahniah arr.. bagi kami di GLC, pembayaran gaji sama ngan kerajaan. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang ia adalah sbg 1 kelebihan kpd pekerja di tmpt kami, lg best kalo dibayar dengan dinar & dirham..tapi kalo byr gaji ikut bulan masihi pn kita ttp kena bersyukur kan :)

      Delete
  3. wah bagusnya glc ni..kalau gaji pun ikut hijrriah, moga2 pengurusan kerja pun mengikut landasan islam juga:)

    in b4, bula mengambang memang cantik! baru tengok 3 hari lepas:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaaaa..btol bro nazha,3 hari lps bulan sangat cantik,btw masih menunggu & berharap gaji akan dibayar dengan dinar & dirham,hehe..

      Delete
  4. Sungguh cantik bulan tu. seorang hamba pernah bertanya bagaimana agaknya wajah-mu wahai Nabi kekasih Allah..

    "Adakah wajah Rasulullah s.a.w. seumpama pedang yang tajam? "Tidak, wajah baginda laksana bulan yang bersinar."

    ~ Allahumma sholli ala muhammad~

    syukran akhi atas pengkongsian ni. saya juga ada simpan pic bulan yg saya ambil pada 31 januari lepas.

    alhamdulillah. moga ALLAH redha. ;)

    ReplyDelete